FACILITETER PÅ HØRSHOLM RIDEKLUB

Hørsholm Rideklub holder til i de skønnest tænkelige omgivelser, direkte til skov. Fra Folehaveskoven kan man ride hele vejen til Dyrehaven. Vi er centralt placeret i Hørsholm, og det er let at komme til via bus, tog eller bil.

Staldene er opdelt med en ny stald (sort stald), en ældre stald (gul stald) samt udebokse. I den sorte stald er der to sadelrum, vaskeplads samt solarium. Stalden er en ”hybrid stald” med fantastisk udluftning, lys og et sundt klima med vinduer i alle bokse. I den gule stald oplever man en hyggelig atmosfære, højt til loftet og et godt klima. Der er ligeledes adgang til sadelrum samt rytterstue og toiletter. Ved udeboksene er der naturligvis god udluftning, og hestene har kig ud på foldene samt banerne.

Vi har to udendørsbaner; dressurbane 20 x 60 med lys samt undervisningsbane med højt hegn, en rotunde alle baner med fiberbunde. Ridehuset er det tidligere royale ridehus, hvor Frederiksborghestene blev opdrættet. Med 18 meter til loftet, lamper med kongekroner, spejle på hele den ene kortside samt et mindre på den ene langside. I ridehuset er der ligeledes fiberbund.  Alle baner bliver kørt 6 gange om ugen. Ridehuset vandes efter behov.

Vi har gode vinterfolde med jord/grus, hvor hestene tage ud/ind af personalet i tidsrummet kl. 8 - 13. Om eftermiddagen er man selv velkommen til at sætte sin hest ud. Om sommeren låner vi græsfolde, der støder op til vores egne jordfolde.

Gul Stald

Sort stald