Skip Navigation Links

ORDENS- OG SIKKERHEDSREGLER
  • Alle skal ride med ridehjelm på Hørs.

• Brandslukningsmateriale er hængt op på strategiske steder i stalden. Orienter dig hvor det er.

• Al færdsel på klubbens område sker på eget ansvar. Børn, der færdes alene på klubbens område, færdes på forældrenes ansvar.

• Løb, leg, råb og støjende adfærd i nærheden af hestene er ikke tilladt.

• Forlad aldrig din hest på staldgangen i længere tid ad gangen.

• Brug træktorv, når du skal trække med hest i grime.

• Der må ikke rides i stalden.

• Ryd op og fej efter dig, inden du tager ud at ride.

• Man samler gødning op efter sin hest på hele området.

• Lån ikke andres ting uden at spørge først!

• HØRS tager afstand fra hårdhændet behandling af hestene.

• HØRS lægger vægt på et godt socialt miljø.

• Hørs er mobbefrit område for både hest og rytter!

• Det forventes, at alle deltager aktivt i frivillige opgaver.

• Alle skal være iført sikkerhedsmæssigt korrekt fodtøj under ridning og håndtering af heste. Åbent fodtøj er ikke tilladt i nærheden af heste.

• Cykler, barnevogne og lignende er ikke tilladt i stalden.

• Sidste rytter, der forlader stalden, lukker og slukker hele stalden og lukker lågerne.

• Rygning er ikke tilladt på hele matriklen.

• Opdager man ting, der er gået i stykker, skal personalet have besked.

• Fremmede hunde er velkommen, men hold den i snor og sørg for, den ikke generer andre.

REGLER I RIDEHUS OG BANERNE

• Man råber ”åbner” ved åbning af porten.
  • ALLE SKAL ride med hjelm, og den skal være sikkerheds godkendt.
  • Opsidning og afsidning foregår på midten af cirkelvolterne eller fra rampen.
  • Der rides venstre mod venstre. Der skridtes på hovslaget, medmindre underviser påpeger andet.
  • Der rides enten med bid eller hackamore, intet andet er tilladt.
  • På halvtimeshold skal privatryttere ride i samme retning og tempo som holdet. Retning og tempo bliver anvist af ridelæreren. På heltimeshold rides der på fri volte, men vis hensyn til hinanden.
  • Longering henvises til rotunden eller undervisningsbanen. Ved ekstraordinært behov for longering i ridehus, kan dette ske onsdag kl.9-13, kun hvis der ikke er andre i ridehuset. Longering skal foregå med trense. Max 1 hest longeres ad gangen.
  • Skal hesten trækkes/ gå rundt med bør det foregå i trense/hackamore.
  • Springning i ridehuset sker onsdag fra kl.18.30 i vinterperioden. Der kan være lukket i ridehuset for andre rytter, der ikke skal springe med. Der kan springes ude på undervisningsbanen alle dage.
  • INGEN løse heste i ridehuset/baner. Benyt rotunden.
  • Saml op efter din hest INDEN du forlader ridehuset/banen.
  • Sidste rytter som forlader ridehuset/banen slukker lyset og musikken.
  • Tilskuere henvises til balkonen og ingen tilskuere ved indgangen af sikkerhedsmæssige årsager.
  • Det er ikke tilladt at ride med høretelefoner medmindre det er i forbindelse med undervisning.
  • Mobil skal være på lydløs, når du rider. Hvis du skal tale i mobil, skal hesten stå stille inden på midten.
  • Privatundervisning har faste tider. Se kalenderen på døren til ridehuset.
  • Der må max være 1 privatundervisere ad gangen i ridehuset.
  • Det er ikke tilladt at ride med uregelmenteret fodtøj.
  • Ridehuset kan lukkes ved HØRS arrangementer såsom stævner og ryttermærke-undervisning.